Najnovije

GENERAL MAJOR BILBIJA: Naši migovi će biti u klasi najboljih na svetu, sad nam nedostaje samo S-300!

General Branko Bilbija o modernizaciji našeg ratnog vazduhoplovstva. Za kompletiranje „kišobrana“ nad državom potrebne i rakete PVO velikog dometa, kao što su S-300 ili S-400.

Mig 21 (Foto: Screenshot)

Migovi koji su prošle godine stigli kao ruska donacija Vojsci Srbije, posle izvršene modernizacije i planiranih modifikacija, biće potpuno ravnopravni s letelicama koje se koriste i na Istoku i na Zapadu.

Ovo ističe general-major Branko Bilbija, nekadašnji opitni pilot i čovek koji je imao jednu od ključnih uloga u nabavci letelica ovog tipa za nekadašnju JNA. Ovaj nesumnjivi vazduhoplovni autoritet naglašava da bi za Srbiju bilo idealno da ima ukupno 16 višenamenskih aviona, kakav je „mig-29“. Da bi „kišobran“ nad državom bio kompletan, što pre nam je potreban i raketni sistem PVO velikog dometa, kakav je S-300 ili S-400, čime bi plafon dejstva bio podignut iznad dosadašnjih 12.000 metara. Protivvazduhoplovnu odbranu Srbije zaokružio bi sistem srednjeg dometa, kakav je „Pancir“ ili „Tunguska“.

– Nabavkom „migova“ dobićemo kvalitetnu zaštitu vazdušnog prostora, objekata i jedinica raspoređenih u Srbiji. Time stičemo uslove i da efikasni štitimo svoje nebo, jer prema međunarodnim propisima svaka zemlja mora da obezbedi zaštitu svog vazdušnog prostora kako bi se nesmetano odvijao civilni avio-saobraćaj – objašnjava Bilbija.

Mnogi ne shvataju, kako navodi naš sagovornik, da smo od Rusa dobili kao poklon osnovnu varijantu aviona, koji će posle modernizacije i modifikacija dostići „4 plus plus“ nivo. To znači da će samo konstrukcija i pogon „migova“ ostati nepromenjeni, ali će sve ostalo biti u skladu sa sadašnjim vremenom. U „migove“ će biti ugrađen radar čija će upotreba, zavisno do refleksivne površine, biti moguća i do 250 kilometara, što je više nego duplo u odnosu na postojeće mogućnosti.

– Srpski „migovi“, i u ovom segmentu, dostići će avione kakvi se koriste u zapadnim armijama. Nedopustivo je kada mnogobrojni kvazistručnjaci u javnosti upoređuju „mig-29“ iz osamdesetih godina sa avionima ovog tipa koji se koriste danas. To je nedopustivo i anahrono. Nameće se pitanje da li su „kante“ i „krševi“ i „miraži“ ili F-16, koji se i te kako koriste u vojskama sveta. Svaki avion je dobar ukoliko se, uz mogućnosti modernizacije, na pravi način održava – navodi Bilbija.

U avionima koji su ojačali Vojsku Srbije, prema njegovim rečima, potpuno će biti inovirani instrumenti, pokazivači i uređaji. Sistem upravljanja biće osavremenjen tako da će pilot raspolagati svim informacijama potrebnim za sopstveno pozicioniranje, kao i pozicioniranje protivnika i meta po svim parametrima. „Migovi“ će moći da lete u složenim meteorološkim ouslovima, a biće opremljeni savremenim senzorima i neuporedivo modernijim sistemom navođenja.

Kao najveći iskorak u domenu naoružanja „migova“, general Bilbija vidi uvođenje savremenih raketa srednjeg i velikog dometa kojima će biti opremljeni. Veliki korak napred biće i televizijski i laserski vođene rakete i bombe, kojima će se obezbediti preciznost kakvu dostižu i savremeni avioni zapadnih zemalja.

Kritike aranžmana koje je država napravila sa Rusijom, prema mišljenju generala Bilbije, nisu utemeljene.

– Oni koji kažu da bi nam više odgovarali avioni ili raketni sistemi zapadnih proizvođača ne greše, ali samo ukoliko dokažu da je to po ceni i svim ostalim detaljima celishodno. Ljubav i naklonosti prema Istoku ili Zapadu je jedno, a stručna analiza nešto sasvim drugo. U kritikama koje se često čuju ima dosta neukosti, ali i loše namere – ističe Bilbija.

Imamo dovoljno pilota

Ratnom vazduhoplovstvu potrebno je između 20 i 30 obučenih i spremnih pilota. General Bilbija naglašava da Vojska Srbije trenutno ima deficit pilota, ali i da do sada nije imala veće potrebe za njima.

– Vreme potrebno da se završe remont i modernizacija biće dovoljno za preobuku letačkog sastava – napominje Bilbija. – Naša vojska ima izgrađen put razvoja pilota, od početne obuke do „miga 29“. Važna karika u tom procesu je „supergaleb G4“, koji se koristi kao prelazni tip aviona. Međutim, najveći izazov koji je pred državom jeste stvaranje uslova za nesmetano letenje.

Izvor: Novosti

Podelite
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentarišite

Inline
Inline

Kontaktirajte nas