ZAGREVANJE ZA MIG 21: Ovako se srpski piloti spremaju za ruske lovce

Ratno vazduhoplovstvo uveliko se priprema za letenje na „lovcima“ iz Rusije. Uprkos isticanju resursa, novu ulogu dobili dvosedi „dvadesetjedinice“.

Mig 21 (Foto: Screenshot)

Veterani u srpskom Ratnom vazduhoplovstvu – avioni „mig 21“, čiji je vek trajanja pred istekom, neočekivano su dobili ključnu ulogu u procesu obuke mladih pilota za savremenije „migove 29“ koji će ove godine ući u borbenu upotrebu. U Vojsci Srbije u toku je prelazak letača sa aviona „supergaleb G4“ na ovaj tip vazduhoplova. Cilj vojnog vrha jeste da maksimalno iskoristi resurse starih „migova 21“, ali i da rastereti postojeće „dvadesetdevetke“, koje se osim za obuku koriste i za neprekidno borbeno dežurstvo.

Preobuka letačkog kadra počela je prošle godine selekcijom grupe mladih pilota koji će tokom 2018. proći sve treninge potrebne za letenje na novoprimljenim „migovima 29“. Ovaj tim biće zamajac letačkog kadra u lovačkoj avijaciji u sledećih deset godina. Proces obuke, prema planovima, ubuduće će biti intenzivniji – leteće se više i u svim mogućim uslovima. Period „tranzicije“ zato je otvorio prostor za još jedan angažman proverenih dvoseda „mig 21“.

– Cilj nam je da iskoristimo sve resurse kako bi se obuka pilota što brže odvijala. To posebno važi za nadzvučnu avijaciju, ali i za početnu letačku obuku – navode u Ratnom vazduhoplovstvu. – U tom smislu veoma je važno što su školski avioni „lasta“ posle više godina provera i testiranja uvedeni u naoružanje.

Proces obuke pilota godinama je bio usporen, a u određenim periodima i potpuno zaustavljen. Tokom poslednje decenije svega nekoliko letača osposobljeno je za upravljanje lovačkim avionima. Prvi znaci poboljšanja napravljeni su 2015. godine, kada je napravljen izuzetak u odnosu na dotadašnju praksu – piloti su uz ubraznu trenažu direktno sa školsko-borbenog „supergaleba G4“ uskočili u kokpite „migova 29“.

Ratno vazduhoplovstvo je po prijemu „migova“ iz Rusije, oktobra prošle godine, pred sebe stavilo više zadataka, među kojima je obuka letačkog kadra – najvažniji. Prioritet je prihvat šest „ruskih“ letelica, na kojima trenutno rade ruski i srpski stručnjaci. Ovi avioni, po okončanju modernizacije i nabavke naoružanja, preuzeće dužnost čuvanja vazdušnog prostora i dežurstva na borbenom položaju na aerodromu Batajnica.

PAD INTERESOVANjA ZA AVIJACIJU

Profesija vojnog pilota oduvek je važila za atraktivnu i primamljivu. Poslednjih godina, međutim, beleži se manji odziv za ovu vrstu zanimanja.

– Pre 30 godina nas 2.400 zadravstveno sposobnih konkurisalo je za Vojnu vazduhoplovnu gimnaziju u Mostaru – uporedio je nedavno potpukovnik Dejan Beda, komandant 101. lovačke eskadrile. – Klasa je brojala svega 150 pitomaca, a na Akademiju je otišlo svega 35, a na „migu 21“ završilo je svega nas 11. Pravila tržišta prenela su se i u ovaj segment, pa je interesovanje mladih ispod potrebnog.

Izvor: Novosti

Podelite
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentarišite

Inline
Inline